Follow me & I'll Follow u back

Tuesday, January 4, 2011

Tart Telur Liz

Hajat Liz tercapai juga mencuba buat kueh tart telur. Resepi Liz dapat dari kawan Liz. Resepi tart telur mudah saja hanya diri kita yang mesti ada kemahuan nak mula...Sama lah macam Liz, kadang-kadang yang senang tak mahu dicuba dulu...mahu juga mencuba yang sukar. Nak resepi? ini dia

Bahan untuk doh/ pastry:
1kg tepung
3 biji telur
20 oz Planta
Semua bahan di uli hingga menjadi doh yang lembut. Setelah lembut, masukkan doh kedalam acuan yang kecil.

Bahan intinya:
5biji telur,
1 tin susu manis,
1 tin susu cair ( Ideal),
1 tin air ( guna tin susu cair),

sedikit vanilla dan pewarna kuning. Gaul hingga rata. Bila sudah rata masukkan kedalam acuan doh tadi dan bakar pada 150c dalam masa 20 ke 30 minit.

Bagi 1 Adunan ini boleh dapat hasil hingga mencapai 100 biji atau lebih.


selamat mencuba...jgn tak cuba ya..




9 comments:

shahjiehan said...

woahhh sedapnya.. nak rasa bleh x??

izan_cute said...

wah,sedapnya nampak..izan tak pernah cuba...lepas ni nak try la resipi kak liz...mmg nmpk sedap sgt....yummy yummy =D

Liz said...

tengok aja boleh..klu nak rasa tart datang brunei..hehehe...tq ya..

Liz said...

izan cuba lah buat ..Izan pasti buat lagi sedap dari Liz...boleh cuba resepi Liz..

eqbalzack said...

salam...sgt2 menyelerakan tart telur ni...hehe

Liz said...

eqbal..nak rasa ya...? eqbal bikin sendiri ya..hehehe

Liz said...

eqbal..nak rasa ya...? eqbal bikin sendiri ya..hehehe

Mummy Hanan said...

Liz, nyaman eh usulnya...bah buatkan tah aku nah...aku pebaik ngaga...hahaha...

Mau ku bagi satu lagi rahsia buat tat talur ani? hihihi bah nanti tah ku gtau...

Liz said...

mummy hannan..bah ok tu..apa rahsianya...mine yang simple aja

LinkWithin